Våre kjøpsbetingelser

GENERELLE OPPLYSNINGER

Varer kan bestilles i nettbutikken hele døgnet. Kort tid etter at du har sendt bestillingen vil du motta en e-mail med alle bestillingsdetaljer. Du må kontrollere at alle detaljene er korrekte. I tilfelle feil må du ta kontakt med oss straks.

All personlig informasjon som vi mottar fra kundene er konfidensiell og vil ikke bli tilgjengelig for tredjepart.

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgte selv om det ikke er oppgitt på nettsiden.


FORSENDELSE

Vi tilbyr gratis frakt ved bestillinger over 999 kr!

NB: Gratis frakt gjelder KUN norske adresser (eks. Svalbard).

Gratis frakt gjelder dessverre ikke følgende varer:

- Glassvarer (Candy bar jars, glasskrus, melkeflasker, etc.)
- Pinata
- Heliumflasker
- Leieprodukter

Normalt vil varene bli sendt med Posten eller Bring (Brevpost, Servicepakke, Bedriftspakke). 

BREVPOST og FAST FRAKT

Alle brevpost over 100 g sendes med sporingsnummer og kan spores. NB! Etter den nye ordningen som var innført av Posten fra 01.01.2018 tar brevpost minst 2 virkedager for levering.

FAST FRAKT - sendes som brevpost for pakker under 2 kg. Gjelder samme betingelser som gjelder brevpost.

SERVICEPAKKE. Forsikret og med sporingsnummer. Posten er ansvarlig, og må erstatte varens verdi hvis den blir skadet eller borte på veien.

BEDRIFTSPAKKE. Løsning til bedrifter. Levering fra dør til dør i hele Norge. Alle pakker kan spores. Midlertidig beregnes fraktkostnadene for Bedriftspakke manuelt etter at varene er ferdig pakket.

HENTING. Du kan hente din bestilling direkte i vår butikk i Bjerregaardsgt. 13, 0172 Oslo. NB: Du vil få en mail fra oss når varene er klar for henting. Vennligst vent på mailen! Hentetid: 10 - 18 (16). 


LEVERING OG LEVERINGSTID

Pakkene sendes ut i løpet av 1 - 4 virkedager etter bestillingen avhengig av sesongen. Leveringstiden er normalt 1 – 4 virkedager avhengig av mottakers bosted. Hvis ikke varene er kommet frem innen 5 - 7 dager så må kunden ta kontakt med oss. For bestillinger off-line og varer som må produseres, vil leveringstiden være noe lenger.

Haster forsendelsen og du trenger varene f.eks. til førstkommende helg? Skriv om det i et kommentarfelt til bestillingen med dato for begivenheten. Uten det tar vi ingen ansvar hvis pakken kommer for sent.


BYTTE OG RETUR

I NETTBITIKK: Våre private kunder har ifølge norsk lov automatisk 14 dagers angrefrist fra varene er mottatt (gjelder ikke bedriftsordre eller ordre under kr. 300,-). Kjøpesum vil tilbakebetales når varen mottas ubrukt og skadefri. Returporto betales av kunde. Kunden må ta kontakt med oss skriftlig før varene sendes i retur. Varene som blir returnert uten returbekreftelse fra oss tar vi ikke i retur. Returer sendt til oss som Brevpost må ha avsendersadresse på emballasje! 

NB: Å unnlate å hente pakken er ikke det samme som å benytte seg av angreretten.  Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et gebyr pålydende kr 350,- for behandling av saken.

VED HENTING AV NETTORDRE I BUTIKK: 14 dagers angrefrist begynner å løpe fra den dagen e-posten om at ordren er "Klar for henting" er sendt ut. Hvis ikke en slik e-post har kommet i løpet av 2-3 virkedager, sjekk spam/søppelmappe. Vi har ikke ansvar for tilfeller hvor kunden ikke har fått hente-e-post fordi den har havnet i spam-mappe. Du kan også alltid sjekke statusen på din bestilling ved å logge deg inn på nettsiden og gå til "Min konto" --> "Mine bestillinger" eller kontakte oss.

Returadresse:

CONGRATULATIONS AS
Niels Henrik Abels v. 7
0851 Oslo

I FYSISK BUTIKK: vil du bytte varen kjøpt i butikk, kan du gjøre det i løpet av 14 dager fra kjøpsdato. Det forutsetter at du tar med kvitteringen og at varen er i samme stand som da den ble kjøpt. I butikk kan man bytte mot en annen vare eller få en tilgodelapp til senere bruk. Tilgodelappen du får i butikken er tidsubegrenset.

PERSONALISERTE VARER: Angrerettloven gjelder ikke personaliserte varer med eget navn, alder, tekst, osv.

BETALING

Du kan velge en av 3 betalingsmåter: kortbetaling via DIBS betalingssystem, kortbetaling gjennom det internasjonale betalingssystemet PayPal, eller betaling ved faktura (kun til bedrifter).

NB: Alle private bestillinger bes betales på forskudd, inkl. bestillinger som skal hentes.

DIBS 

Vi bruker en betalingsløsning fra DIBS som er en annerkjent leverandør av betalingsløsninger på internett. DIBS oppfyller alle krav til sikkerhet og sertifisering fra kortutstedere og innløsere. Når du betaler med kredittkort blir dine kortopplysninger sendt direkte til din banks betalingssystem. Ingen andre kan få tilgang til den informasjonen du skriver inn. All kommunikasjon mellom deg og bankenes betalingssystem er kryptert. Du kan betale med VISA eller MasterCard.

PAYPAL

PayPal er et av de mest benyttede betalingssystemer. Betalingsprosessen er ikke vanskelig. Vår internettbutikk er integrert i dette systemet. Ved betaling kommer du direkte fra nettbutikken til betalingssiden for PayPal, og etter betalingen kan du gå direkte tilbake til vår side. Vi har valgt PayPal som et godt, pålitelig system som er internasjonalt anerkjent.

NB: PayPal tar ingen gebyr av kunden ved betaling.

FAKTURA (Kun til bedrifter)

Vi sender fakturaer på 3 forskjellige måter:

- EHF format - til kunder som har mulighet til å motta EHF-fakturaer
- E-post
- I posten - papirfakturagebyr kr. 32,- eks. moms vil bli beregnet i tillegg (gebyret gjelder kun ordre under 3 000 kr).

NB: Vi vurderer alle fakturaer og kan be om forskuddsbetaling. Derfor anbefaler vi alle nyetablerte bedrifter og bedrifter uten kredittgodkjennelse hos oss betale sine ordre via DIBS eller PayPal.

Congratulations AS, org. nr. 918710299 er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.