Våre kjøpsbetingelser

GENERELLE OPPLYSNINGER

Congratulations AS, org. nr. 918710299

Varer kan bestilles i nettbutikken hele døgnet. Kort tid etter at du har sendt bestillingen vil du motta en e-mail med alle bestillingsdetaljer. Du må kontrollere at alle detaljene er korrekte. I tilfelle feil må du ta kontakt med oss straks.

All personlig informasjon som vi mottar fra kundene er konfidensiell og vil ikke bli tilgjengelig for tredjepart.

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgte selv om det ikke er oppgitt på nettsiden.


FORSENDELSE

Vi tilbyr gratis frakt ved bestillinger over 999 kr!

NB: Gratis frakt gjelder KUN norske adresser (eks. Svalbard).

Gratis frakt gjelder dessverre ikke følgende varer:

- Glassvarer (Candy bar jars, glasskrus, melkeflasker, etc.)
- Pinata
- Heliumflasker
- Leieprodukter

Normalt vil varene bli sendt med Posten eller Bring (Pakke i postkassen, Servicepakke). 

BREVPOST og FAST FRAKT



FAST FRAKT (Pakke i postkassen) 2-8 dager - alle pakker over 100 g sendes med sporingsnummer og kan spores. Pakker under 100 g kan ikke spores. NB! Pakke i postkassen tar det minst 2 virkedager for Posten å levere.

SERVICEPAKKE 1-5 dager - forsikret og sporbar. I tilfelle tap eller skade av pakken er Posten ansvarlig og kan erstatte pakkens verdi.

HENTING. Du kan hente din bestilling direkte i vår butikk i Bjerregaardsgt. 13, 0172 Oslo. NB: Du vil få en mail fra oss når varene er klar for henting. Vennligst vent på mailen! Hentetid: 10 - 18 (16). 


LEVERING OG LEVERINGSTID

Pakkene sendes ut i løpet av 1 - 4 virkedager etter bestillingen avhengig av sesongen. Leveringstiden er normalt 1 – 4 virkedager avhengig av mottakers bosted. Hvis ikke varene er kommet frem innen 5 - 7 dager så må kunden ta kontakt med oss. For bestillinger off-line og varer som må produseres, vil leveringstiden være noe lenger.

Firma Congratulations AS er ikke ansvarlig hvis pakken har kommet for sent.


BYTTE OG RETUR

I NETTBITIKK: Våre private kunder har ifølge norsk lov automatisk 14 dagers angrefrist fra varene er mottatt (gjelder ikke ordre under kr. 300,-). Kjøpesum vil tilbakebetales når varen mottas ubrukt og skadefri. Returporto betales av kunde. Kunden må ta kontakt med oss skriftlig før varene sendes i retur. Varene som blir returnert uten returbekreftelse fra oss tar vi ikke i retur. Returer sendt til oss som Brevpost må ha avsendersadresse på emballasje! 

NB: Å unnlate å hente pakken er ikke det samme som å benytte seg av angreretten.  Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur-retur og et gebyr pålydende kr 350,- for behandling av saken.

VED HENTING AV NETTORDRE I BUTIKK: 14 dagers angrefrist begynner å løpe fra den dagen e-posten om at ordren er "Klar for henting" er sendt ut. Hvis ikke en slik e-post har kommet i løpet av 2-3 virkedager, sjekk spam/søppelmappe. Vi har ikke ansvar for tilfeller hvor kunden ikke har fått hente-e-post fordi den har havnet i spam-mappe. Du kan også alltid sjekke statusen på din bestilling ved å logge deg inn på nettsiden og gå til "Min konto" --> "Mine bestillinger" eller kontakte oss.

Returadresse:

CONGRATULATIONS AS
Niels Henrik Abels v. 7
0851 Oslo

I FYSISK BUTIKK: vil du bytte varen kjøpt i butikk, kan du gjøre det i løpet av 14 dager fra kjøpsdato. Det forutsetter at du tar med kvitteringen og at varen er i samme stand som da den ble kjøpt. I butikk kan man bytte mot en annen vare eller få en tilgodelapp til senere bruk. Tilgodelappen du får i butikken er tidsubegrenset.

PERSONALISERTE VARER: Angrerettloven gjelder ikke personaliserte varer med eget navn, alder, tekst, osv.

BETALING
Når du handler hos oss, betaler du via Klarna Checkout.

KLARNA
Vi tilbyr betalingsløsningen Klarna Checkout i samarbeid med Klarna. Når du oppgir informasjonen i kassen, godkjenner du Klarnas vilkår. Du finner informasjon og fullstendige vilkår for Klarnas betalingsmåte på klarna.se. Kontakt Klarnas kundeservice for informasjon om betalingen din.

Du kan velge å betale med faktura, kort eller å dele betalingen.

Faktura
Vi tilbyr betaling mot Klarna faktura med 14 dagers betalingstid. Det tilkommer ingen fakturaavgift. Fakturaen sendes på e-post når ordren sendes fra lageret vårt.

Delbetaling
Du har muligheten til å delbetale fakturaen din via Klarna konto. Du finner fullstendige vilkår hos Klarna.

Kortbetaling
Vi tilbyr sikker kortbetaling med VISA og Mastercard. Det påløper ingen kortavgifter. All korthåndtering blir SSL-kryptert (Secure Socket Layer), noe som betyr at all kommunikasjon er kryptert, slik at du trygt kan gi kortinformasjon og gjennomføre betalingen.


FAKTURA (Kun til bedrifter, off-line bestillinger)

Vi sender fakturaer på 3 forskjellige måter:

- EHF format - til kunder som har mulighet til å motta EHF-fakturaer
- E-post
- I posten - papirfakturagebyr kr. 40,- eks. moms vil bli beregnet i tillegg.